הכנת הבית לתינוק בחורף – דבי אנגלרד

    דבי אנגלרד Comments Off on הכנת הבית לתינוק בחורף – דבי אנגלרד
    18:06
    08.05.24
    מנחם טוקר No Comments on פיני אינהורן חושף: מתי ייצא הלהיט הוואקאלי הראשון?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם היה דבר כזה שנקרא "מילון מונחים בהורות", ההגדרה למילה "סוודר"  היתה- "מה שלובשים כשלאמא קר"… ועכשיו שהטמפרטורות מתחילות סופסוף לצנוח, התפללנו לגשם, הלילות מצטננים, החלון כבר פתוח ואפילו הוילון רוקד משמחה, חשוב שנדע לחמם נכון את הקן שלנו.

    תינוקכם אינו סוגל לשמור על חום גופו בפרט בשבועות הראשונים לחייו. הקפידו על טמפרטורת חדר של 22- 24 מעלות בכל שעות היממה ובכל חלקי הבית. כשם שלא בריא לתינוקות להיות בטמפרטורה קרה מדי כך גם לא בריא לחמם את החדר יתר על המידה ולכן, אם אתם מסתפקים, ניתן לרכוש מדחום לחדר בחנויות למוצרי תינוקות.

    כאשר מחממים את הבית באמצעות מזגן שמייבש את האויר, חשוב להקפיד על וויסות הלחות בבית. ישנם מזגנים עם תוכניות לוויסות הלחות וניתן גם לשים בפינת החדר מכשיר אדים שיפיץ לחות. האויר היבש אינו בריא לדרכי הנשימה של התינוקות. אם אתם מחממים באמצעות רדיאטור, מומלץ להניח לצידו כלי עם מים שילחח את האויר.  לצד החשיבות של חימום המים, חשוב לא פחות להקפיד על איורור הבית ולהשאיר חלון אחד לפחות פתוח חלקית לשם תחלופת אויר.

    מומלץ להלביש את התינוקות בשכבות ואף להשתמש בכובע לראש התינוק בימים קרים של ראשית חייו, אך יש לזכור להשתמש בבגדים נוחים להחלפה וכאלה שלא מגבילים את תנועתו, אנחנו לא באמת אורזים אותו כחבילה מכורבלת אלא מנעימים לו את התנועה במרחב. יש לזכור שתינוקות, בפרט בשבועות הראשונים, מתנועעים מעט ומתחממים פחות. לכן, זה ש"לא קר לנו" לא אומר שלא קר להם. חשוב לבדוק ולחוש את כפות ידיו ורגליו של התינוק במטרה לאבחן את חום גופו.

    במקרים קיצוניים של קור, תינוקות מאבדים חום גוף.  איך נדע אם זה קורה? תינוק מנומנם ואדיש, מגיב באיטיות ומסרב לאכול, פניו קרות ושפתיו כחלחלות או לבנות מראה סימנים של איבוד קור. אם חומו של התינוק נמוך מ 36 מעלות יש לפנות לרופא. זו ההזדמנות לציין כי עד לגיל חודשיים, חום גוף של תינוק מעל 38.5 מעלות גם מחייב פניה למיון.

    חורף בריא ושמח,

    דבי



    0 תגובות